İzmit Kocaeli Forum
26 Mayıs 2012, 04:00:16 *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Takvim Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: 'Vitaminler faydalıdır' efsanesi sona erdi !  (Okunma Sayısı 143 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
audio-technica
Sistem Robotu
Süper Moderator
BaĞıMLı GeNc
*

Karma 21248
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 54,884


KoCaELiGenCLiK.CoM

kocaeli-genclik@hotmail.com Yakında+İnş. Kullanmıyorum
Site
« : 03 Haziran 2009, 20:56:35 »








            
         
         
         2008 yılı içinde arka arkaya yapılan araştırmalar vitaminlerin sağlık için 'koşulsuz' faydalı olduğu inancını sarsarken en son 162 bin kadın üzerinde yapılan bir araştırma 'vitamin' efsanesinin sonunu getirdi.



Vitaminleri son darbeyi vuran araştırmayla "sağlık sigortası" olarak düşünülen multivitamin takviyesinin hiçbir yararı olmadığı ortaya çıkarılırken doktor kontrolü olmadan vitamin kullanılmasının ölümlere bile yol açabileceği savunuldu.



Son darbeyi vuran en yeni araştırma

Vitaminlerle ilgili yapılan bugüne kadarki en kapsamlı ve en yeni araştırmada sağlık durumlarına bakıldı.



Archives of Internal Medicine dergisinde yayımlanan araştırmada erken ölümü de engellemediği belirlendi.



Independent gazetesindeki habere göre 9 bin kalp ve 10 bin ölüm vakası görüldü ve "vitamin alanlarla almayanlar arasında hastalık ve ölümler açısından fark olmadığı" saptandı.



Araştırmanın başkanlığını yürüten Seattle'daki Fred Hutchinson Kanser Araştırma Merkezinden Marian Neuhouser multivitaminlerin yaygın kanser türlerine yakalanma riskini azaltmadığını ve kalp hastalığı üzerinde hiçbir etkisi olmadığını gördük" dedi.



Sağlıklı beslenen insanların yiyeceklerden gerekli tüm vitaminleri zaten aldıkları hatırlatılarak fazla vitaminin vücuttan atıldığı belirtildi.



Yeshiva Üniversitesinden Prof. Dr. Sylvia Wassertheil-Smoller multivitamin almanıza gerek yok" dedi.



Araştırmacılar kadınlar arasındaki vitamin kullanımının erkeklerden daha yaygın olduğunu ve 30 yaşından sonra vitamin kullanan kadınların oranının arttığını bildirdiler.



Amerikalıların yarısı daha sağlıklı olmak ve uzun yaşamak için vitamin takviyesi alıyor ve yılda bu haplara 20 milyar dolar harcanıyor. İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre de yetişkinlerin yüzde 31'i vitamin hapı kullanıyor.



İngiltere'deki vitamin pazarının da yılda 330 milyon sterlin olduğu tahmin ediliyor.



Önceki araştırmalar

Daha önce yapılan araştırmalarla vitaminler sorgulanmaya başlamıştı.



İngiltere'de yapılan bir araştırma antioksidanların yaşlanmanın önüne geçmede bir faydasının bulunmadığını göstermişti.



Araştırmacılar antioksidan içeren birçok krem ve vitamine boşuna avuç dolusu para harcandığını ortaya çıkarmıştı.



Bu konudaki gıda enerjiye dönüşürken ortaya çıkan tehlikeli oksijen molekülleri olan serbest radikallerin saldırısı altında bulunduğunu öne sürüyordu.



E ve C vitaminleri gibi antioksidanların bu saldırıları püskürttüğü ve böylece yapılan tahribat miktarını azalttığına inanılıyordu.



Bu teori milyonlarca insanın vitamin takviyesi almasına ve antioksidan temelli muazzam bir kırışık önleyici krem pazarının oluşmasına yol açtı.



Detoks'un işe yaradığına dair kanıt yok

Daha sonra vücudu toksinlerden arındırdığı ileri sürülen "detoks" ürünlerinin bu işe yaradığına dair kanıt bulunmadığı açıklandı.



Şişe suyundan yüz kremine çok sayıda ürünü inceleyen Voice of Young Science (VoYS) adlı kuruluş "anlamsız" olduğunu bildirdi.



67 araştırma sonucu incelendi

Bir başka çalışmada ise 230 bin kişiyi kapsayan 67 araştırma incelenerek antioksidan A C ve E vitaminlerini almanın" sağlığa katkıda bulunduğu yönünde ikna edici hiçbir delil bulunmadığı" sonucuna varıldı.

 

Beta karoten vitaminlerin ömrü uzatmadığı gibi ölüm oranını artırabileceği belirlendi.

 

Ölüm oranını A vitamininin yüzde 16 C vitamininin önemli zararlı etkisinin saptanmadığı kaydedildi.



Kansere karşı faydalı efsanesi de yıkıldı

35 bin 533 sağlıklı erkek üzerinde yapılan iki ayrı araştırmaya göre başta prostat olmak üzere kansere yakalanma olasılığını azaltmıyor.



ABD'de yapılan ve sonuçları American Medical Association dergisinde yayımlanan iki büyük araştırma söz konusu vitaminleri alanlarda kansere yakalanma oranında azalma olmadığını gösterdi.



Doktora danışılmadan kullanılmamalı

Anadolu Sağlık Merkezi Dahiliye Uzmanı Prof. Dr. Birsel Kavaklı daha zinde hissetmek ve hastalıklardan korunmak için alınan vitaminlerin doktora danışılmadan kullanılmaması gerektiğini söyledi.



Kavaklı sürekli vitamin alınmasının ise doğru olmadığını kaydetti.



Kavaklı ayrıca D vitamininin intoksikasyona sebep olabildiğini vurguladı.

(cnnturk)             
      
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!